fredag 29 januari 2016

Underbara Anna

Idag har underbara Anna varit och behandlat Maxine!!

När vi var och tittade på Maxine för drygt två år sedan ringde vi in Anna för en genomgång av kropp och själ. Vi fick en godkänd stämpel på rumpan men framförallt veta att Maxine har  ett stort hjärta och att vi borde slå till för att hon är så fantastisk. Vi fick lite saker att tänka på och vad vi kunde börja jobba med för att stärka hennes kropp och bygga vår relation.

Så idag var det äntligen dags igen. Det är så bra med Anna. Hon fokusera alltid på det positiva. Andra kanske skulle säga att oj vad länge sedan, här var hästen väldigt stel etc. Vi pratade mycket om vår resa som vi gör. Vikten av att vara närvarande på den. I början hade jag många tankar i mitt huvud om vad jag ville att vi skulle lära oss och klara av tillsammans. Olika övningar och träningar. Men allt eftersom tiden går så har det blivit mindre viktigt. Jag är väldigt tacksam att alltid ha Yvonne nära till hands för tips och råd. Det härliga var att höra Anna säga att det är vår resa, min och Maxine. -Det här är ju din soulmate Katarina! Det är du som känner henne bäst.

Precis som jag skrivit om tidigare "när resan är målet" och att vissa upplevelser i livet behöver man inte dela med sig av till alla för de är fantastiska precis när de händer. Det var skönt att få det bekräftat. Alla pusselbitar på vår resa tar jag tacksamt emot. Nu har Maxine fått sig en ordentlig genomgång av kropp och jag lite nya övningar för att stretcha henne. Även tankar kring kosttillskott och hovvård. Vi tar små steg men våra steg på vår väg!!

Inga kommentarer: