onsdag 23 september 2015

2 år med Maxine

Idag går vi in i den intensiva veckan då allt hände för två år sedan. Först träffade vi Maxine sen lämnade Nokke oss i stor sorg och så köpte vi Maxine och var lyckliga.

Så nu har vi precis kommit hem från Stall Nordansjö!! Det var skymning när vi kom dit och alltmedan mörkret föll tränade vi PNH. Först var vi innne i stallet på stallgången och myste. Prickig och Cappe var nere i hagen och Nina tränade Ojiji på gårdsplanen. Blev en ordentlig träningsstund för Maxine att stå själv och ha fokus på mig, borstarna och grimskaftet. Oj vad bra det gick. Sen kom Yvonne och vi gick ut på gårdsplanen för att träna där. Just precis skulle Ojiji gå ner till hagen så vi fick en härlig utmaning i att bara gå runt och flytta bakdelen. Maxine var väldigt duktig. Hon slappnade av väldigt fort fast hon var ensam och behöll fokus på mig. Jag tackar verkligen min yoga, meditation och healing för att jag blivit så mycket bättre på att känna vilken energi jag ska ha. Yvonne berömde mig även för det. Både jag och Maxine hade mycket bra energier idag. Det är som en helt annan häst att träna med nu som inte blir dominant och sur. När jag skriver det inser jag att hon säkert tycker detsamma om mig ;-)

Imorgon blir det träning för Rosa!! Då ska vi få hjälp med hästarna i hagen. Det ska bli intressant och lärorikt och jag längtar massor!!!

September 2014
Oktober 2013. Dagen då vi tar beslutet om att köpa Maxine!!

Inga kommentarer: