måndag 23 maj 2016

Resan som bara fortsätter

Vi har bestämt att Wilde ska flytta norrut till sin pappa. Eller rättare sagt jag fick det till mig att det vore det bästa för både mig och Wilde. Och sen har resten bara rullat på och löst sig. I torsdags tog jag och Wilde nattåget till Luleå. Det blev inte mycket sova för liten kille som låg och spanade ut i skogar och på mötande tåg. Vilken härlig resa!! Vi ska göra det flera gånger. Vi möttes av strålande sol och frost. Sen blev det frukost hemma hos hans pappa och besök på byaskolan som imponerande stort. Fantastiskt fint mottagande. Engagerade lärare och trevliga barn. Vi var och tittade på en annan skola oxå. Åt thaimat till lunch och glass. Sen blev det sol "hemma" på trappan och bus med småsystrarna. Wildes pappa fyllde år så det blev paket och grillat. Många skratt och en glad kille som längtar efter att få flytta upp. Vi har bestämt att efter skolavslutningen åker han upp och går en vecka i nya klassen då de slutar en vecka senare. Helst vill Wilde bo varannan vecka hos oss föräldrar men eftersom hans pappa aldrig viljat flytta ner så har det inte varit aktuellt. Nu får vi se hur det blir framöver. Jag ska gå klart min inka schamanska utbildning först så efter nästa sommar från vi se vad som händer. Hur länge mammahjärtat kan vara 52 mil från hjärtat och kärleken. Resan fortsätter!

Inga kommentarer: