tisdag 15 mars 2016

Löpning uppstartad

Jajamen nu är jag på banan. Efter förkylning, hosta, feber och virus på balansnerven har kroppen äntligen kommit i fas med mat, sömn, jobb, stallet, yoga och meditation. Då infinner sig, precis som förra året, överskotts energi som vill ut via benen :-)

I söndags var det strålande solsken och kroppen bara skrek att den ville ut!! Hade dock lovat Yvonne att mata hästarna när hon var borta så jag kunde passa på att springa i stallet först efter lunch. Och vilken löpträning!! Kände mig pigg och stark och hörde i mig själv -Vi springer till 86:an. En tur som var slutmålet med min 10-veckors löpningsschema förra året. Och nu säger min kropp till mig att det är där vi ska börja. -Jaja vi tar det lite lungt så ser vi. Och för varje bit på vägen så bara fortsatte benen att springa!! Det blev hela 16 minuter innan jag tagit mig till 86:an, vänt och nedför backen till första kurvan. Fantastiskt skönt att börja där jag slutade.

Igår blev det premiärpromenad över bron till jobbet när jag började sent. Imorse blev det promenad över bron igen även fast jag började tidigare. Känns som jag kan fortsätta gå hur långt som helst. Få se om jag hinner med en löprunda ikväll efter jobb och föräldramöte och stallet. Annars är det onsdag som gäller. Tre pass har jag bestämt att det ska bli denna vecka!!

Inga kommentarer: