måndag 4 maj 2009

Städa, städa, städa. (5 april 2009)

Idag har vi varit många timmar och städat i mormors lägenhet.
Massor med grejer som ska gås igenom. För några veckor sedan var en auktionsfirma och hämtade vissa möbler.
Nu är det bra resten kvar. Fick dock massor gjort idag. Wilde kämpade på och hittade en gammal kamera som han "knäppte" kort på oss med. Mamma, syrran och jag började lite trevsamt, men som alltid när vi kommer loss går det undan:
"spara, skänka bort, släng? Nästa!!"
Ska passa på att åka och hämta alla mina nya saker under helgen.
Blir bl.a. ett nygammalt skrivbord, fler lampor och massor med lakan.
Perfekt nu när Wilde tränar för att sluta med blöja på natten!

När så städandet var slut för dagen brummade vi hem och passade på att stanna och plocka ris i skogen.
Superkul tyckte Wilde tills han klev ner med hela benet i en snödriva och inte kom upp!
Dubbelt så roligt hade jag när jag försökte få upp honom och klev ner med hela mitt ben!
Tilläggas bör att jag inte hade täckbyxor på mig så skon blev ordentligt snöig...
Men nu är riset här! Imorgon ska vi sätta i fjädrar och hänga i äggen och de fina glasdropparna i olika färger som mormor alltid hade när jag var liten :-)

Inga kommentarer: