måndag 4 maj 2009

Gravidmage (8 april 2009)

Konstaterade för någon dag sedan att jag har alldeles för få bebismage-bilder på mig.
Skulle ha tagit några svarvita utan kläder och ramat in. Finns inget vackrare än en gravidmage som bär på livets mirakel!!!
Som tur är har jag två magar i närheten som jag kan titta på och se växa.
Och de blivande mammorna tar kort, bra det.
Blivande gudmor, som jag är, har jag börjat återuppleva hela min graviditet. Började lite fint med att vänta in gravtestet. Tog några minusstreck men sedan var det plus! *fantastiskt*
Som ett brev på posten kom sedan morgonillamåendet och diverse medicin för att hålla den i schak.
Postafen och Lergiegan gör sitt jobb till en viss punkt, sedan behövs det tyngre grejor!
Något som varje barnmorska i hela landet borde veta by now, men envisas med iaf. *hmrpf*
Ett litet viktras följer därefter, helt normalt efter alla kräkningar och minimalt med mat.
Snart börjar det dock vända och då tar man med sig den blivande fadern i viktökningen *smila*
Där är mitt lilla gudbarn just nu!! Inne i mammas mage som börjar få en FIN form *lycklig* Blivande föräldrarna håller klassiskt nog på att förbereda babyrummet.
Ska snart få se smakproven på tapeterna, det ryktas om eldsflugor och stjärnor *vackert*
Om 2 veckor kommer de hit och hämtar lite av Wildes gamla bebissaker.
Första paketet till gudbarnet ligger sedan månader inslaget och kanske får det följa med upp.
*nynar för mig själv*



Inga kommentarer: