söndag 4 juni 2017

Sjukskriven och Munchen

Det var som om en helt värld öppnat sig i och med att jag blev sjukskriven för utmattning. Helt plötsligt var vissa saker oviktiga och andra väldigt viktiga. Att hälsa på min bror i hans hem i Munchen blev viktigt. Efter att jag under flera år oroat mig för att åka så långt och till en så stor stad. Så jag och mina pojkar tog flyget på höstlovet. Samma vecka som vi sålt lägenheten och köpt huset. Vi bara stack. Helt fantastiskt befriande.

Munchen, vilken stad. Vilken kultur. Jag blev kär. Vi åt god mat, promenerade, pratade och skrattade. Solen sken och det var sommarvarmt. Min kropp orkade med. Jag behövde inte sova efter frukost och lunch och halva dagen. Vi tog sovmorgon och åt frukost sen var vi på vift hela dagen tills vi kommit hem efter middagen på restaurang.

Att få vara med mina tre älsklingskillar och mysa var helt underbart! Pulsen i Munchen lugn och behaglig. Min hjärna blev inte mos av att höra alla ljud. Det började kännas som att jag kommer att bli bra igen.









Inga kommentarer: