onsdag 16 oktober 2013

Wildes IUP & hästägare dag 2

Fortsatt sjuk, idag med huvudvärk och feber så det blev till att somna om igen. På eftermiddagen var det först tid för Wildes utvecklingssamtal. Han är så himla bra!!! Härligt att få vara stolt som mamma utan att skryta. I hans IUP står det nu att han ska låna faktaböcker och svara på frågor. Faktaböcker för att börja läsa mer varierad litteratur och frågorna för att säkerställa att han förstår innehållet i texten. Under matten står det att vi ska ha matte-turnering hemma :-) För att träna huvudräkning och samband mellan subtraktion och addition. Fantastiskt bra fröken har han också som gör allt möjligt med individanpassning och härliga utmaningar!!! Tänk att 15 min tyst läsning per dag är för lite tycker Wilde. Och mattekluringar bara varannan vecka det är på tok för lite. Läxläsning och rättstavning varje vecka fixar han hur bra som helst och fröken fyller på med de uppgifter han missat när han varit borta under dagarna så han slipper ta med massor av läxor hem bara för att han varit hos sin pappa.

Blev en sväng till Maxine mitt i middagstid. Vattenkoppen hade stått och runnit i natt så boxen var redan tömd och nyspånad. Skönt, så slapp den ligga vatten på betongplattan hela dagen. Vi tog oss en promenad ner till ridplan och idag fick vi till några riktigt bra flyttningar av bakdel samt att hon backar jättefint från mig. Mycket mer fokus på mig idag och hon börjar komma fram till mig mer för att få morot när hon gjort rätt. Han har allt tagit ett stadigt grep om hjärtat mitt på bara de här veckorna :-) Vi jobbade lite för hand på volt i skritt så hon fick kliva in under sig. Jättefin och arbetsvillig men självklart måste hon hålla lite koll på omgivningen ;-)

Väl hemma blev det stuvade makaroner och korv och sedan var det bara att krypa till kojs med Wilde så han skulle somna för natten. han hade somnat 40 minuter i soffan innan middagen så vi passade på att småprata lite när My Man ändå skulle på träning. Men ett, två, snark sa det så sov liten och sen har jag suttit framför datorn och försökt jobba ikapp lite nu när jag ändå hade lite extra energi efter att ha sovit halva dagen. Imorgon (idag) blir jag oxå hemma. Febern släppte inte förän efter lunch och jag har fortfarande jätteont i axlar och rygg så jag vill vara ordentligt utvilad. Åsså har jag ju tid hos sjukgymnasten idag, det ska bli spännande att se vad hjälp de har att erbjuda min trasiga kropp :-)

Inga kommentarer: