torsdag 17 oktober 2013

En fantastisk dag!!

Idag har jag haft en fantastisk dag!! Sådana dagar jag önskar att det var fler av på en vecka och i hela livet. Imorse vaknade jag och Wilde stax efter sju. Wilde undrade om det hade snöat såsom meteorologerna spått. När jag sa att det bara regnande deklarerade han att han skulle stanna i sängen tills det började snöa!! Fint om det inte börjar snöa förrän i januari, ska du ligga i sängen på julafton då? undrade jag. Nää... det skulle han inte. Men som av en händelse började det snöa när vi åt frukost. Stora vita flingor föll till marken och försvann omgående. I 10 minuter snöade det ganska bra, sen kom regnet igen :-)

Tillbaka på jobbet flöt dagen på utmärkt. Då jag varit sjuk hade jag inte planerat min halvklass lektion men i ryggsäcken har jag ju en och annan aktivitet att dra fram. Det blev kladdkritor och vattenfärg. Ni vet kritan syns igenom färgen när den torkat ;.) Väldigt spännande tyckte grabbarna i klassen. En pojke följde med och hämtade mer papper för det ville måla fler teckningar. Då säger han till mig "Det här var jätteroligt. Jag tyckte det var kul att måla kan vi göra det fler gånger" Fantastiskt när man kan få feedback av eleverna!!! Tack vara den entusiasm som killarna visade under lektionen bestämde jag mig att erbjuda målning med vattenfärg efter mellis. Det var många av fritidsbarnen som ville måla och det bytte av varandra under nästan en timmes tid och målade många härliga teckningar och blandade fantastiska färger. Känns så bra när allt bara flyter på :-)

Direkt efter jobbet åkte jag självklart till Maxine. Hon hade ett litet sår på vänster bakkota och var lite svullen men inte öm. Jag hade tänkt skritta i ridhuset, träna lite för hand och kanske sitta upp en sväng och så fick det bli. Först tog jag lite för hand och bad henne att kliva in under sig med inre bakben. Det gick ok. När jag satt upp blev det lite problematiskt då det var första gången jag red med kapson och bromsen fungerade sådär. Rätt som det var hade Maxine gått till ridhusdörren istället för på volten som jag ville ;-) Kände att det var lika bra att sitta av och fortsätta från marken. Då gick det superbra!!! Hon klev in riktigt bra och slappnade av i inre sida. Det kom några frust!! Och när hon gick in riktigt i övningen slickade hon sig om munnen flera gånger. Hon såg väldigt nöjd ut och avslappnad när vi var klar efter 20 minuter. Nu har vi en start att bygga vidare på :-)

Hemma fick jag god kycklingwook som min underbara My Man fixat. Och Wilde var på scouterna och kom hem och var riktigt nöjd. Dock blev han övertrött och superspeedad när han skulle göra i ordning sig för natten så vi fick göra allting långsamt, tydligt och bestämt. Blev ett kapitel i Lasse Maja och tågmysteriet inan han somnade gott.

 "Du är bra sträng mamma men oxå världens snällaste"

Inga kommentarer: