söndag 19 juli 2009

Vaxparty

Hehe..!! Ja det är precis vad det låter som. Fast kanske är tjejspa ett mer passande namn ;)
Hursomhelst, i fredags när jag äntligen slutat för dagen åkte jag hem och där väntade syster och snart ramlade YO in. Ni börjar redan fatta vart det här är påväg antar jag?!?! :P
Jag och syster som är vana vaxare började så YO fick se att det inte är nå farligt vi håller på med. Ont gör det inte: nej! Den som kommit på det och tutat i alla kvinnor måste självklart vara en man *småhorn*
Vår eftermiddag innehöll en härlig blandning av vax och hårborttagningskräm men även, hårinpackningar, bodyscrub, bodybutter, manikyr, pedikyr och SJÄLVKLART cider i champangeglas med jordgubbar till och mörk choklad *smaskar* *love*
Efteråt kände vi oss riktigt bortskämmda och "nygjorda" dock väldigt otränade så vi åkte hem till syster för att gå på skogspromenad med Kyra. Åh.. så härligt det var! Kyra har blivit så stor och är så duktig. Jamenar bara orka höra oss tre tjattra på värre än Piff och Puff *flinar* Men även springa lös i skogen och inte försvinna från oss på äventyr samt komma på inkallning!! Som moster blir jag juh så STOLT över henne. Och självklart även stolt över husse och matte för all tid de lägger ner på att deras lilla tjej ska bli en lydig unghund *pöss*
Tro nu inte att min dag slutade här!! För även om YO nu begav sig vidare på andra äventyr så tog jag och syster oss in till staden för att äta middag, pimlpa vin och fnissa ännumera ;) God kyckling var det vi fick med basilikasås och nu ska jag inte skriva hela menyn utan säga TACK till min underbara syster för en god middag och trevligt sällskap!! Rätt som det var ramlade vår kära mor in vilket betyde att det var dags att smita över till bion, hämta ut biljetter, köpa popcorn och snacks å sedan krypa djupt ner i fåtöljerna för att se Harry Potter and the half-blood prince!! *lycklig* Tack mor och syster för trevligt biosällskap!!
Nu kanske någon av er tror att efter detta var det dags att krypa till sämgs och nanna sött!?!?!
Då tycker jag att ni ska ta er en rejäll funderare på att läsa inlägget om drakjakten *smila*

Inga kommentarer: