söndag 6 december 2015

Adventsmys

"Adventstid kom till mitt ensam hus, jag sätter i staken ett sparat ljus. Något skall ske bortom frostig advent. Jag väntar en gåva som herren sänt.
Den gåvan är av ett helt annat slag, än gåvor vi ger till varann var dag. Öppna ditt tillstängda dörr i ditt hus. Så lyser i mörkret ett litet ljus. "

En av mina barndoms adventsvisor som jag sjöng om och om igen. Den är så vacker och enkel. Värmer rakt in i mitt hjärta.

Första advent, förra helgen, vi åkte till våra vänner i Torpshammar. My Man och Wilde tog tåget och jag kom med bilen lite senare efter en sväng till stallet och fina Maxine. Det blev en fantastisk helg. Pepparkaksbak, adventspynt, julmusik, barnens glada skratt, snöbus, adventspresenter och badtunna. Det var så lungt och stämningsfullt!! Jag kände efter fredag, lördag, söndag att om det var all jul jag fick i år så hade jag varit nöjd. Allt rymdes i just denna stund.

Inga kommentarer: