onsdag 26 mars 2014

Stallmys och magont

Trots illamående, supertrötthet och dubbla portioner mat kom den igen.. Tjejveckan alltså. Och med den smärta i bäcken och ländrygg så vetekudden går varm i micron och pillerförådet snabbt blir tömt. Ett halvt kilo smågodis när sötsuget sätter i så ska jag nog klara denna gång oxå. Men helst av allt vill vi ju vara utan tjejvecka i nio månader ;-)

Efter även en trött eftermiddag och middag hägrade stallet. Och då fick jag självklart buksmärtor så halvt hängandes på en grep lyckades jag mocka åt Maxine :-( Ribban var med andra ord låg inför dagens eskapader så det blev repgrimma och morötter på vår fabulösa ridplan som delvis är täckt av is ;-)

Maxine var nog lika låg som jag i starten men vi jobbade på bra och fick till det riktigt bra! Kändes som att min energi låg rätt och att jag blir snabbare att se, känna och korrigera rätt. Det slutade med två STORA gäspar! Det har aldrig hänt förut och kändes väldigt bra :-D Sedan blev det mys med ännumera borstning nu när pälsen lossnar och flyger och far. Hittade ett super kliställe och Maxine la hela huvudet på min arm, tuggade i luften och njöt. Åhh så underbart med en egen tant att skämma bort och mysla med!!!

Inga kommentarer: