måndag 1 mars 2010

Melodifestivalen 2010 - deltävling 3

Göteborg bjöd på en brokig skara artister. Som vanligt Alcazar, som inte är detsamma utan Magnus och med Lina Hedblom. Som är långt ifrån sin syster Hannas kapacitet, men antagligast därför hon sjunger i grupp och inte kör solo *nickar typ*

Måste erkänna att jag var nyfiken på Darin, även fast han inte är en av mina favoritartister så var det spännande att se honom göra debut. Det gjorde han inte helt dåligt heller. Låten växer nog men blir aldrig lika bra som Michaels namne!!!
Annars var Yeba helt klart den mest svängiga låten hittills i tävlingen. Bajs att den kom på 5 plats :(

Personlig favorit var broder Gärdestads låt, Hur kan jag tro på kärlek. Precis när han närmar sig sista tonartshöjningen med brygga å allt tänkte jag: här skulle han haft en kör som backar upp och vips så stod där sex körare! Ibland måste erkännas att jag inte är schlagerbög för inte, jag vet hur svängarna ska gå ;)

Inga kommentarer: