måndag 14 september 2009

Teknikens hus

Eftersom vi åkte upp några dagar före dopet ville vi självklart passa på att göra lite roliga saker tillsammans. Länge har vi pratat om att åka till Teknikens Hus i Luleå. För egen del var det säkert 12-14 år sedan jag var där och så hade jag och mina syskon en himla massa skoj *drömmer mig tebax en stund*
Fredag förmiddag fick vi stuva in oss i bilarna igen, 2 vuxna och 1 barn i varje. Visst känns det lite onödigt att måsta ta 2 bilar men, men. Får kanske köpa minibuss i framtiden *filurar*
Nedan följer massor av bilder på vad kul vi hade för oss. Alla var väldigt nöjda och vi åkte inte hem förän de stängde kl. 16. Gott betyg med andra ord!!


Favoriten var självklart att få köra tåg!!

Här har tåget precis kommit över bron och är påväg till malmgruvan.

Dags för skogsmaskien. Här var det mycket spakar att hålla koll på.

En hjälpande hand behövdes för att få koll på griparmen.

Öppna och fånga.

Lyfta, styra, sänka och släppa.

Jag gjorde det jag är bäst på: söt!!

Love åkte runt på pappas mage ;)

Sjökaptener!

Wilde har den röda och My Man den svart.

Sågmaskinen.

Det gällde att kolla på TV-monitoren var som hände inne i maskinen.

Inga kommentarer: