måndag 28 september 2015

Tänd ett ljus - för dig själv


På senaste ceremonin med Victor ställde han frågan: hur ofta tänder du ett ljus - för dig själv?
Det var en så enkel och klockren fråga. Och många av oss svarar nog: jo, jag tänder ljus speciellt nu när det börjar bli höst för då är det så mysigt.
Men hur många tänder det bara för sig själ. Utan att det är mysigt eller romantiskt?
Jag kan säga att jag är dålig på det.


När jag mediterar har jag tänt ett ljus eller flera för att det känns lättare att komma in i lugnet, ro och andningen. Jag har försökt skapa ett eget litet rum kring mig själv där jag inte blir störd av omvärlden. På sätt och vis har jag tänt ett ljus för mig utan att jag tänkt på det. 

Nu när jag är medveten om att det är för mig känns stunden och meditationen mycket större och starkare på något sätt. Det är väl de små sakerna som jag blir medveten om allteftersom som gör att upplevelsen förändras bit för bit. Tack!

Inga kommentarer: