torsdag 13 februari 2014

Själavård

Har varit på heeling idag och då blir det naturliga samtalsämnet i stallet vart min och YO's själ befinner sig och vilken sorts energi den har :-) Självklart är våra själar i princip varandras motsatter men ändock matchar de varandra så bra. Jag undrar hur många tidigare liv vi träffats i??

Nu ska jag jobba vidare med den själsbit som jag fått tillbaka idag. En bit jag inte kom ihåg först men som jag får fler och fler minnen av ju mer jag tänker på! Min första tanke var faktiskt "behöver jag den" men i samma stund insåg jag svaret. Det måste vara hemskt att vara en borttappat själsbit och jag är ju inte hel utan den!! Sedan fick jag två saker som jag ska befästa under 21 dagar. Sen är det dags för en ny heeling :-)

Själavård kan vara många olika saker. Heeling är en del. Min relation till Maxine och det vi håller på att bygga upp är en annan del för mig. Den glädje och positiva känsla jag har när jag är med henne går inte alltid att beskriva men den är oerhört viktig för att jag ska må bäst. Självklart är min son och hans välbefinnande och utveckling en viktig del. Att få följa hans uppväxt varje dag är det bästa jag gjort! Miss Sexi är även hon i allra högsta grad delaktig i mitt välbefinnande. Vi har snart levt tillsammans i 13 år och hon har en förmåga att veta hur jag mår och få mig att må bättre. Vi har gett henne smeknamnet "heelingkatten" eftersom hon alltid kommer och tar hand om både mig, Wilde och My Man när vi är trötta, oroliga eller har ont. Självklart bidrar mina underbara vänner och min familj, ja allt är en del i mitt livspussel och min själavård för att jag ska må bäst!

Inga kommentarer: