söndag 9 februari 2014

Maxine min nya vän!

Precis gjort game over i cirkiling och
Maxine vill komma till mig :-)
Mycket Friendly och fokus.
Vackraste Maxine :-)
Igår var det full rulle på Stall Nordansjö! Många människor och två barn att hålla koll på för Maxine. Som den mammahäst hon är vill hon ha koll på ALLT! Förstå vilken utmaning för oss! I fredags testade jag ju att kräva mer uppmärksamhet snabbare av Maxine och det var någon mening med det för igår krävdes det verkligen fokus på mig. Och vilket fokus hon hade! Mitt i allt ståhej så kunde hon slappna av och koncentrera sig på det jag ville.

Vi har byggt ett fantastisk förtroende på det senaste 7 veckorna. Vi börjar lita mer på varandra och förstå varandra bättre. Jag har nog aldrig känt så mycket vad som är rätt sak att göra och Maxine vågar följa med på mina idéer! Igår provade vi cirkling igen och det var ett helt annat utgångspunkt än innan flytten. All friendly har verkligen gett utdelning! Igår gick hon ett kvarts till ett halvt varv runt mig i stöten och vi flyttade rumpan åt båda hållen!! Visst ifrågasatt hon några gånger och ville dominera men jag skickade lugn energi och hade tålamod så slutade det med att hon fullföljde det jag bad om. Åhh hon är så fantastisk! Vi är så fantastiska! Jag har verkligen fått en ny vän och det känns att den här vänskapen kommer att utvecklas och fördjupas för varje stund vi tillbringar tillsammans :-)

Som grädde på moset kom min lillasyster och fick se detta och fotograferade så fina kort! Det var en sån trollsk dimma och bilderna speglar detta. Kommer spara lite på de andra bilderna och lägga upp dem allteftersom :-)

1 kommentar:

lillsissan sa...

Åh så underbart att läsa!! Är så glad för er! Längtar till sommaren då jag får sitta i gräset och titta på ert samspel! ♥