fredag 7 februari 2014

Fredagkväll

Slut vecka och hur kan den bättre avslutas än att få åka till stallet och "mysla" med hästarna!! Idag kunde vi passa på att vara där medan det fortfarande var lite ljust ute. Det blir bara mer och mer av den varan för varje dag som går :-) Kände redan när jag hämtade Maxine i hagen att idag var det inte ridläge, för någon av oss. Vi behövde något annat. Fick bli PNH medan YO och Captain skuttade runt i full fart och försökte hitta alla fötterna *fniss* Han är kalasfin den där loppisponnyn ;-) Jag och Maxine tränade på med våra övningar och det gick riktigt bra. Idag behövdes inte lika mycket friendly för att hålla damen på bra humör så att säga. Nej men det är verkligen jätteviktigt att jag hela tiden avväger rätt för annars känner hon sig trampad på och vill inte vara med!! Samtidigt behöver jag testa vilka krav jag kan ställa på henne så jag vet vad vi ska jobba mer med och när det behövs nya utmaningar. Det är så spännande att göra den här resan med Maxine!! Det är som YO alltid sagt att hon köper hästar med hjärtat och att det kommer helt naturligt vad och hur och när hon ska göra olika saker med dem. Min tid med Captain lärde mig mycket om att vara lyhörd. Att jag bara behöver tänka så gör han. Fantastisk känsla!! Nu är det min och Maxines tur och det är helt makalöst hur mycket jag känner bara genom att ta ett andetag och tänka. The perfect match helt enkelt. Som om vi var menade att få vara tillsammans och göra den här resan. För mig är det ett helt nytt sätt att lära eftersom jag gärna läser mig till och analyserar och testar. Nu går jag på känsla och det funkar!!

Resten av kvällen spenderades i soffan med mina älskade pojkar. De hade fixat god middag och sedan blev det popcorn till både OS invigning och På spåret. Självklart tog Sexi en halv dyna och hela min filt. Hon fullkomligt kräver uppmärksamhet nu och jag tror att det är för vi höjt kortisondosen lite nu under vintern. Det blir dammigare då och hon slickar bort mer päls så vi får vara mer om och kring oss med både medicin, bad, vädring av sängkläder etc. Sedan äter hon mycket mer mat när hon får kortison. Ja det är mycket med det jordiska. Tänk snart fyller hon 13 år :-)

Myser med favoritfilt i mitt knä minst två gånger varje dag :-)

Inga kommentarer: