måndag 1 mars 2010

Melodifestivalen 2010 - deltävling 1

Så har årets musiktävling pågått ett bra tag. Jag har haft för fullt upp för att blogga om den. Erkännas skall att jag inte såg deltävling ett (1) utan lät boxern spela in den för att sedan se den fredagen efter. Men då jag inte är en kvällspress eller skvallertidnings människa och inte vanigtvis lyssnar på radio hade jag inte hört ett smack om tävlingen. Fredag den 12 sitter jag alltså i soffan och är taggad till öronen!! My Man somnade ganska omgående som den trötta småbarns bonuspappa han är *love* Måns var oerhört bra som programledare, han var ju programledare i Lilla Melodifestivalen för något år sedan och var mycket bra redan då. Dolph fick mig att kikna av skratt och den hysteriska hästbetts tjejen försöker jag förtränga varje gång hon dyker upp. Hursomhelst - artisterna!!!

Ola gjorde mig inte besviken, tycker verkligen den killen växer som sångare och är ödmjuk och ärlig. För jag menar vem vill inte vinna??
Som några vet är jag väldigt svag för bröderna Ekborg... Och shit SÅÅ bra Anders var i sin melodifestivals inspirerande musikaluppsättning. Hua.. ståpäls :)
Sist men inte minst Salem al Fakir - Keep on Walking. Bröderna Fakir med sin charm!! Svårt att inte bli alldeles sprallig i kroppen.

Tyvärr fick juh inte Ekborg följa till finalen, men men det blir inte alltid de bidrag jag vill.

Inga kommentarer: