måndag 4 maj 2009

Pengar, hus och man (19 april 2009)

Börjar bli lite längtis efter pengar, hus och man. I nämnd ordning förstås

Har precis möblerat om halva lägenheten igen.
Snart finns det mesta jag vill ha men fakutm är att det varit mycket lättare att ha ett hus där alla saker får bättre plats
och olika funktioner inte behöver trängas i samma rum.
Att sitta och plugga framför datorn i sovrummet står inte direkt högst upp på min lista
Nu stör jag iosf ingen, men ändock: jobb är jobb och privatliv hmm.. privat *harkel*
En sak som inte finnas i mitt sovrum är bilder/fotografier,
vilket gör att det överfullt!! i vardagsrummet istället..
Tänk så många fler väggar det måste finnas i ett hus där alla mina vänner kan förevigas med en ram

En annan finfin funktion är barnrum, fast i hus blir det lekrum och sovrum.
Då behöver vi inte städa allt och lite till varje kväll utan kan spara roliga lekar till näsa dag
Och klyschan går som vanligt; hus kostar pengar. Därför är jag längtis efter pengar så jag kan köpa hus!!
Sedan behöver hus underhållas, därav att jag behöver en man. Eller kanske två, det beror på hur händig den första är.. elektriker, snickare, trädgårdsmästare, mekaniker och IT-tekniker med mera. Inte säkert att allt går att komprimera i en
"Fan vad du är sexistisk" sa en vän en gång.
"Det beror på vad man väger in i det" svarade jag.
Att en man är händig är väl en av grundkriterierna?!?

Inga kommentarer: