söndag 31 maj 2015

Mors dag

Söndag puh...
Livet har varit en rollercoast sedan i onsdags då älskade farmor blev dålig. Jag har vakat vid hennes sida sedan i torsdags morse. Lillasyster och jag har spenderat fler timmar tillsammans än vi gjort på flera månader. Vi har sjungit psalmer och insett att vi bara kan en bråkdel ;-)
Lillebror har flugit hem från München med all sin kärlek och värme :-) Vi har skrattat, sjungit, gråtit, läst Bibeln, fikat, kramats och pratat. Lite mat och alldeles för mycket fika har vi fått i oss. Kaffe och godis har keep us going, lixom.
Idag blev det red alert på eftermiddagen och vi fick kasta oss i bilarna tillbaka efter lunch. Men när vi kom fram blev farmor bättre igen. Ja vi är verkligen på helspänn hela tiden. Jag är så glad att min man tar hand om Wilde som i sin tur tar det hela med ganska stor ro. Idag har vi hunnits kramats frukost och lunch. Och hans fantastiska morsdagskort värmer så i mitt hjärta!!!


Älskade farmor <3

Ute grönskar det och sommargardinern är på plats!

Både lillasysters och lillebrors psalmböcker blir ordentligt använda ;-)

Yogitea med fantastiskt budskap. För imorse var farmor superpigg och hungrig!!

Lillasysters underbara tulpanrabatt är snart tom.

Bibelläsning, Predikaren, 3:e kapitlet, vers 1-8. Allting har sin tid...

Morsdagskort från Wilde <3

Inga kommentarer: