lördag 20 september 2014

Fredagskväll

En riktigt tröttis var jag igår. Lång dag med cykling till jobbet dubbla gånger, bokslutsmöte, jobb och stall innan middag efter kl. 20. Så jag somnade när jag nattade Wilde. Fast egentligen var jag inte trött under dagen. Solen, D-vitamin, jobbet med kollegor och barn gör att jag orkar massor.

Igår i stallet hann jag med två kärror skit från vinterhagen innan YO tagit sig hem genom vägarbetet. Före det hade jag burit vatten och mockat och spånat till Bandit och Lilljänta. Kanske inte då konstigt att min energi var lite ojämn när jag och Maxine skulle leka. Jag är så oerhört glad att vi bor hos YO så vi får hjälp när det krånglar. Brevid henne blir jag modig även om det tar en stund ;-) Ibland känner jag mig som lejonet i Trollkarlen från Oz. YO får vara min Dorothy även i framtiden!

Idag har vi varit på Museidag på Sveriges järnvägsmuseum. Håller på att ladda in bilder så det får bli uppdatering imorgon :-) Åsså har vi ju lite hemlisar för oss *visslar*

1 kommentar:

lillsissan sa...

Åhå hemlisar!!! :-D *nyfiken*