torsdag 9 september 2010

Bröllop igen!

Nu har vi varit på sommarens andra bröllop. Och ja, jag skriver sommar fastän det var den 4 september för solen sken, himlen var blå och luften varm. Vi och gästerna kunde ha klänning utan att frysa ett dugg! Och det trots att termometern stårr på 0,6 gradet kl. 4 på morgonen. Hua... *brr*

Dagen började med att brugdummen och My Man åkte för att hämta bröllopstårtan. 8 mil enkel väg, men vad gör man inte för en sån fin tårta?? Dessutom var den supergod och gästerna väntade tålmodigt på sin bit. Förutom barnen då som jag fick utfodra lite snabbt och alla fick de en ros. Förstå lyckan :)



Och medans killarna var på denna delekata resa kom hår- och sminktjejen hem till bruden. Förstå vilket lyx att inte behöva åka iväg utan kunna sitta med en kopp the i sitt eget kök när solen lyser in genom fönstret och bli fixad. En timme tog det, sen var bruden klar! Helt fantastiskt :)



Strax före ett tog vi oss till kyrkan. Wilde fick rycka in och vara brudnäbb tillsammans med fröken bestämd som inte var så sugen på att gå in först och därmed bort från mamma och pappa. Sedan satt de längst fram och pratade och bläddrade i psamlbok hela vigseln. Pyret däremot tyckte inte det hela var lika fantastiskt. Han bara skrek så My Man fick i egenskap av gudfar ta med sig den lille ut i vapenhuset, då blev han nöjd. Men så fort de försökte gå in igen började han skrika. Bådar inte gott för dopet det dära ;)


Jag och My Man

Jag och min prinsessklänning

Det finns så mycket mer jag skulle kunna berätta för det var en helt fantastisk helg. Men det är nog ingen mer än jag som skulle orka läsa det ;) Kvällen avslutades iaf med att vi skjutsade brudparet till sitt hotell och själv åkte vi hem med tre kids; Wilde, fröken bestämd och Pyret. En mardröm och två vällingsflaskor på hela natten så vi sov ganska gott!!

Inga kommentarer: