onsdag 16 april 2014

Lycka är...

...bland annat att få vara i stallet sent på kvällen och pyssla på sin alldeles egna häst efter en lång dag och fantastiskt ridpass! Maxine svävade fram redan i skritt och gjorde två fantastiska skrittpiruetter till höger. Som vi tränat på att inte gå fram eller snurra fast bak. Ja ni som gjort det vet vad jag menar ;-) Och sen två galoppanslag i höger varv! Plus två galopper i vänster varv med tillhörande "bockar" som Yvonne kan imitera så bra att jag skrattar på mig :-D

Lycka är att ha en blivande make som föreslagit att vi ska bli med häst och som vill vara med henne och lära sig så mycket han kan. Till påsk blir det nog en premiärtur för honom på Maxine något han ser fram emot. Maxine tycker om när My Man följer med till stallet för det betyder extra morötter till kvällsmat och frukost. Cappe gillar oxå när My Man kommer för han bjuder på morötter hela tiden. Yvonne kallar honom morotspojken ;-)

Lycka är att ha världens finaste son som nu har påsklov. Idag fick de vara utklädda på skolan till något som började på P. Han ville vara en plastpåse! Åh så jag skrattat åt hans påhitt. Han kan verkligen tänka utanför "boxen" och räds inte att välja något annat än kompisarna :-)

Lycka är att ha underbara vänner att fira påsk med. Förra året var det Boden. Iår blir det stall Nordansjö och Torpshammar. Mindre skoter på snö och mer porlande bäck och blommor! Hoppas alla barn blir glada av sina påskägg och att jag får mycket god mat!

1 kommentar:

lillsissan sa...

Ja vilken rikedom du har! ♡