måndag 14 oktober 2013

Hästägare dag 1

Första dagen som hästägare och vad händer? Jag kräks upp frukosten och får vara hemma från jobbet och sova hela dagen :-( Lite nyponsoppa och rostat bröd hjälpte och My Man gjorde middag så jag fick i mig lite mer ork.

Jag och My Man åkte ut till Maxine tillsammans idag. Allt är nytt. Både stall, häst och prylar. Jag mockade och Maxine mumsade morötter med My Man. Sedan provade vi repgrimman som Johanna så snällt lånat ut. Maxine passade fint i grönt och det blev en promenad till ridplan där vi började med lite PNH. Det blir en spännande resa för oss!

Maxine är väldigt känslig så det räcker med små signaler. Samtidigt är hon en "mammahäst" och vill hela tiden hålla koll på allt som händer vilket gör att hennes fokus på mig är mindre stort ;-) Rätt som det är har hon börjat trava runt mig fast jag ber henne flytta baken eller att hon ska gå bakom mig. En spännande resa ska det bli och vi kommer att lära oss massor av varandra. Det är jag övertygad om :-)

Inga kommentarer: