fredag 15 juni 2012

När föräldrar inte behövs :-)

Tiden går fort. Idag är vi lediga så jag låg och drog mig till åtta. När jag kommer in till vardagsrummet sitter Wilde och ser på Boomerang och har tagit sig en morgonfika. "Jag skar en baugette med matkniv och tog lite russin och fläderbär" Han pekar på alla tallrikar och glas och ser väldigt nöjd ut. Självklart skinner solen oxå :-)
Lite senare ska vi äta frukost. My Man har gjort risgrynsgröt så vi behöver bara värma i micron. Wilde fixade själv och funderade lite på hur länge gröten ska vara inne i micron. "En minut blir bra" tycker jag. När det har gått en minut tycker han att gröten inte är tillräkligt varm. Han funderar om han ska ta en minut till eller trycka på 10 sec knappen istället. "Du kan köra den en halv minut, tryck 3 gånger på 10 sekunder" säger jag.
Självklart äter liten två portioner så när det är dags att micra nästa står han och funderar hur han ska ställa in knapparna. "Du kan ju trycka en gång på en minut och 3 gånger på 10 sec" föreslår jag. Wilde funderar lite "Mamma visst går det 60 sekunder på en minut?" "Ja" "Det visste jag! Då vet jag precis hur jag ska trycka"
Hallå 60 sekunder på en minut!! Härligt bra när föräldrar inte behövs ;-)
Nu ska vi njuta av vår lediga dag!!

Inga kommentarer: